Sunday, January 31, 2010

hujung minggu+air terjun

hujung minggu telah aku penuhkan dengan aktiviti yg amat berfaedah..hihi..

tidak lagi tido....dan tido...dan tido seperti selalu...

aku g masuk hutan oh...kt ulu selangor....sungai chilling nme tempat tu..

kul 7.30 a.m kiteorng (aku, ema a.k.a adik aku dan sue a.k.a member adik aku) dah siap packing barang n tggu ne0 dtg ambil...

pastu g mkn2 sket, bli brang yg nk mkn kt hutan dan kteorng trus gerak..

sampai sne kne daftar name dlu...trus trekking msuk hutan....45 minit gak la jln nk smpai kt ats sekali...

6 anak sungai kitorng redah oh..eiiii....best sgt234566!!!!

sampai kt ats ada air terjun....(kt bwah pon ada sebnrnye..sje nk sush kn diri...hihi..)

best..sejuk...nyaman.....segar..suke sgt kt hutan....


~ni ada sket pic yg di ambil...sibuk main air...nk bergambr pon tak sempt..

ema a.k.a adik aku pemalu..ni singgah kt mne aku dah lupa...otw nk g sungai chilling


neo yg knalkan kteorng ngn sungai chilling

akhir nye sampai gak kiteorng(bru kt bawah)...
penat asyik dudk je spnjng perjlnn rsanya berbaloi bila smpai cni...hahaha

bermulalah perjalnn kami empat anak malaysia...hihi

setelh 45 mint redah hutan n anak sungai,akhr nya dah sampai kt atas....penat..


siap sedia nk menyelam....

air terjun kt blakng tu amat sejuk...errrrr

mkn n siap nk blik...


benda berfaedah yg aku dpt:

*** calar-calar kt lengan coz kne duri2 time trakking

*** luka kt lutut coz asyik langgar batu2 kt dlm anak2 sungai..batu licin...huhu

*** sakit bahu coz bawa beg berat nek ats....

*** lemas waktu ngn syok sendiri menyelam...haha..sikit je,,,

*** sakit2 badan sbb dah lama tak join aktvti cmni...last kt lenggong, perak..tu pon 2 tahun lepas 

***aku asyik sapu losyen mustajab halia untk hilangkn sakit2 badan.haha

***gambr x byk sbb sush nk bergambr...dlm hutan kn....air lak tu...ni je yg ada..

*** sgt best...walaupun calar ke luka ke lemas ke apa ke...aku tak kisah......klo ada sape yg ada wt camping....jgn lupa ajak aku k...haha..nk ikot:)

Wednesday, January 27, 2010

teddy bear alam maya~ from SENDRA

aku nk ckp time kasih byk2 kt sendra yg umo nye bru mencecah 21 tahun...(belom tua lg..:p)..
jasamu amat lah dikenang:)

dia dah tunaikan permintaan hamba untk memiliki segugus teddy bear alam maya
aku bukan la niat nk susuhkan dia...

tp aku sgt tidak tahu melukis..lukis org lidi je yg aku tau...

bila aku bca entry dia n aku dpt tau yg dia ni pandai melukis, dengan terkedek-kedeknya aku minta dia lukiskn teddy bear untk aku sebijik...
nsb baik dia nk lukis, katanya lukis teddy ni boleh di jadikan sebagai latihan melukis sket2...
klo dia tolak permintaan aku tntu kuciwa la aku..




teddy bear yg dilukis oleh en.sendra sgt lah comey cm aku haha....

kt bawah ni pulak org lidi yg aku sendiri lukis..amat jauh bezanya dengn teddy bear yg di lukis oleh sendra

jeng......jeng...jeng... 



lawa n cantik  x??haha...

aku ada bakat melukis tak??

 

 

Thursday, January 21, 2010

belajar bertingkat-tingkat pun....B_D_H



sanggup ke korang minta duit dari bapa korang sebanyak RM1juta?? aku tak sanggup sbb aku tau abah aku xde duit...byk tu RM 1juta. sanggup ke kita pukul bapa kita hAnya kerana duit..??bapa kandung sendiri tu..

tu yg aku heran tu....nape mamat ni boleh pukul bapa dia sendiri guna besi lagi tu....oi.....ko ingat tak sakit ke haaaa?? yg lg aku heran..mamat sengal ni belajar sampai luar negara... jurusan doktor lak tu....npe dia tetap "menten" bodoh ye...

orang lain balik kampung rindu mak ayah..nk tengok mak ayah..mamat ni pulak balik kampung susah2 dari india tub2 pukul bapanya sendiri..mmg sengal...ada masalah duit pon agak2 la bro....tak kn smpai pukul org tua...

ko mental sbb balajar bayk sgt ke?nsb baik aku tolak tawaran g luar negara dulu..hahaha(tipu)....nasib baik aku tak bijak...ei...

ingatlah betapa besar jasa seorng bapa...tnpa seorng lelaki bergelar bapa...siapa la kita....dia yg telah menyumbangkan spermanya untk mendapatkan korang sbgai anknya...=)

~korang tgk kt cni untuk berita penuh pasal mamat ni dan bapanya

Monday, January 11, 2010

perbezaan isteri & GF pada pandangan suami=)


  
.............vs ................






Pada suatu mlm yg bosan+lapar+sambil tggu mata ngantuk..aku buka laman web nie, terbacalah satu benda...lepas aku baca rasa benda ni cam betol je......pe pendpat korng???

isteri umpama TV dan GF umpama handphone (HP), sebab-sebabnya adalah:-


(^-^) di rumah tengok TV,  keluar bawa HP

(^-^) x de duit jual TV, ada duit beli HP baru

(^-^) kadang-kadang seronok tgk TV, tp selalunya banyak masa habis main HP

(^-^) TV sekali bayar je boleh guna sepanjang hayat, HP kalo tak bayar line akan di tamatkan

(^-^) TV saiznya besar, berat....HP pulak comel, ramping dan boleh bwa g mana-mana pon

(^-^) tp.......TV ni tak de virus.....dan HP pulak selalu kne virus...sekali kene sakit oh.....



~ jadi.....moral of the story.....pilihlah TV klo anda mempunyai TV, klo yg x da TV dan ada hp je..jaga la HP ANDA..=)




***sumber dari ohtidak.com

Wednesday, January 6, 2010

..entah....blurrrrrrrr.....


khamis...07/01/2010 pukul 12 tgahari aku g fakulti...niatnya nk jumpa kawan...sekali aku tgk ada notis pasal final projek penyelidikan..haha...aku terlibat la tu... esk ada taklimat pasal tesis...aku ingt nk bli MC je..malas nk g...

so nnti aku akan bertambah busy....25/01/2010 kne bentangkan perjalanan tesis..aku dah rasa cuak gile dah..huhu...

susahnya...nnti sibuk cm mana nk dating??? extion kamen dah la sibuk je memanjang...tolong!!!!



tensionnye... bangggggg...tembak biar mati semua orng.....




********maaf...aku tak dapat muncul kat blog ni untuk jangka masa yg agak lama nnti ye....