Wednesday, March 24, 2010

takut tetbe~

bila tengok pic kat ohtidak.com tadi aku rasa nak nangis tiba-tiba...


muka aku turut berubah jadi cam ginih------------------------------------------------->>


















tapi aku pujuk hati aku balik... aku bermonolog dalaman...."ala tu photoshop 

je....jangan takut lah..kalo nak compem try tanya alvin..mesti dia tau tu pic betol 

ke photoshop punye..."

so kat cni aku nk tanya....."wahai en.alvin...ni pic betol ke tipu ye???"...

aku harap ia adalah photoshop punye...sebab ia menakutkan aku....(tp kalo betol aku redha....ni menunjukkan kuasa ALLAH S.W.T)

tp kt ohtidak.com dia dah bg amaran kat aku bahwa......
-
-
-
-
-
-
-
-
~Memang pelik tapi cantik awan yang tiba-tiba muncul di Uruguay ni. Di mana ianya jarang-jarang terjadi di mana-mana sahaja lagi-lagi Malaysia. Ini bukan Photoshop ye. Harap maklum.~Kata ohtidak.com

ni la pic tu....
.
.
.
.



Aku jadi makin takut....takot bumi akan digulung dan aku tak sempat bertaubat....

ye la...aku bukan manusia yang baik dan sempurna...sure-sure la aku takot...

bila tgk pic ni aku rasa cm bumi ni akn di gulung oleh awan yang cantik ni....ala....cm korang gulung tikar tu....

aku takut...mak...abah...huhuhu










sunber: ohtidak.com

Tuesday, March 23, 2010

my first time....

salam....

(alvin...jgn kata blog aku blog beruang lg ...sbb aku tak tulis pasal beruang lg kn???:)


my first time tu bukan merujuk pada malam pertama ke ciuman pertama ke hari jadi pertama ke apa2 
lg lah... 

tp merujuk kepada first time aku dpt award..ni dia...



aku tak tau nk wat cne lepas wena syg bg award ni....

so aku ikut je pe yg dia buat...haha...maaf ye.....thx sgt ye...

nk kne jawab soalan kn???

hah..ni dia..


1) My real name is AD....... AD..... azis
2) I'm a BUDAK SEKOLAH...
3) I HATE orang yang garang...menci!!!menci!!!
4) I LOVE my family, my fren, my extion kamen, money..... and soon..:P
5) I'm on diet...:)
6) I LOVE doraemon
7) I'm mixed blood..my abah blood + my mak blood...

 nk kene tag org ke???...ok nak tag.....

***dah xtau











Wednesday, March 3, 2010

mUsaNg dAn koPi TeRMahAl di DUniA

APA kaitan musang dengan kopi termahal dunia? Percaya atau tidak, haiwan inilah yang 
bertanggungjawab menjadikan harga Kopi Musang atau lebih dikenali Kopi Luwak
mencecah RM2,298 (AS$600) hanya bagi 500 gram.. mahal tu~~

musang ni memang memilih..dia pilih kopi yg terbaik punye...

majalah kewangan antarabangsa, Forbes, menyatakan kopi ini memang kopi termahal di dunia.

Keluarga Diraja dan golongan ternama dilaporkan menggemarinya, malah penggemar kopi sejati boleh mendapatkannya dengan harga RM114 (AS$30) secawan di hotel bertaraf lima bintang di Hong Kong...korang kaya tak pe lah....huh~

Hakikatnya, musang yang ditemui di Afrika dan Asia bertanggungjawab 'menghasilkan' kopi termahal ini dengan memakan biji kopi dan ketika proses penghadaman enzim haiwan ini bercampur dengan biji kopi sebelum ia dikeluarkan melalui proses kumuhan. Inilah rahsia yang menjadikan setiap bijinya mengeluarkan rasa kelat yang unik.....ei..patut la sedap.(kata org lain la..bukn aku yg kata)
.
..
...
....
.....
......
.......

ni la gambo biji kopi yg bercampur ngan taik musang tu...

mana satu taik musang dan mana satu biji kopi pon aku dh tak leh bezakn...




sumber: berita harian