Wednesday, March 3, 2010

mUsaNg dAn koPi TeRMahAl di DUniA

APA kaitan musang dengan kopi termahal dunia? Percaya atau tidak, haiwan inilah yang 
bertanggungjawab menjadikan harga Kopi Musang atau lebih dikenali Kopi Luwak
mencecah RM2,298 (AS$600) hanya bagi 500 gram.. mahal tu~~

musang ni memang memilih..dia pilih kopi yg terbaik punye...

majalah kewangan antarabangsa, Forbes, menyatakan kopi ini memang kopi termahal di dunia.

Keluarga Diraja dan golongan ternama dilaporkan menggemarinya, malah penggemar kopi sejati boleh mendapatkannya dengan harga RM114 (AS$30) secawan di hotel bertaraf lima bintang di Hong Kong...korang kaya tak pe lah....huh~

Hakikatnya, musang yang ditemui di Afrika dan Asia bertanggungjawab 'menghasilkan' kopi termahal ini dengan memakan biji kopi dan ketika proses penghadaman enzim haiwan ini bercampur dengan biji kopi sebelum ia dikeluarkan melalui proses kumuhan. Inilah rahsia yang menjadikan setiap bijinya mengeluarkan rasa kelat yang unik.....ei..patut la sedap.(kata org lain la..bukn aku yg kata)
.
..
...
....
.....
......
.......

ni la gambo biji kopi yg bercampur ngan taik musang tu...

mana satu taik musang dan mana satu biji kopi pon aku dh tak leh bezakn...




sumber: berita harian

31 comments:

Sendra said...

hahahahah..kopi taik musang..entah2 dia bancuh semua tu sekali kann..euwww..geli pulak tiba2..

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

owhh...majalah forbes tu bodo la..ini bukan kopi lor...ini namanya taik termahal didunia..













































white daisy...


























extion kamen tu adik sy yang baik tau..
































sila jgn jeles...







































bluerkkkkkkkk...

Atan Athen said...

kopi taik musang!!!
ntah ap bende lain yg die mkn lg....
pastu org ckp kopi lak....mengong2....hahahaha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

giler mahal...
hehehehehe...

whitedaisy said...

sendra---auu..geli nye...kak daisy dh la suke kopi....



tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

whitedaisy said...

alvin...taik musang mahal ke????bukn blkng uma kamu byk ke taik musang???

klo extion kamen adik yg baik....dia jugk balak yg baik...hehehe

whitedaisy said...

Atan Athen---ye...sgt mengong....:P

whitedaisy said...

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ ---gila mahal ke mahal gila sbnrnya?????aku compius...tulunnnnnn

zella said...

sengaja nak jual taik tu mahal2 tu yg dia campur kopi skit tu heheheh

sya ar said...

takot nak minum kopi pasni.
uhuuhhh

Lya Colours said...

huuuuuuu naseb baek haku bukan kopi maniac

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

nasib baik aku tak minum kopi~

¶A.K.I¶ said...

yarkk!~ gelinye!!! nsb xmnum kopi!!

whitedaisy said...

zella---yg tu di sokong sgt2:)

whitedaisy said...

sya ar----baru nk blnja sys minum kopi..tak pe la..kita cancelllllllll

whitedaisy said...

Lya Colours---haha...nsb daisy kurng baik sbb suke kopi:(

whitedaisy said...

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ ---npe smua org tak minum kopi???pelik la~

whitedaisy said...

aki---aduhssssss.....ramainya biokot kopi....:

Moon BlooDy Spell said...

kopi taik musang???
uik... macam mana la rasanyaaa

whitedaisy said...

moon---nk try ke syg???nk daisy cri kn ke...akn ku redah sgla taik musng untk cri kopi ni:)

Zuewairy said...

iyaks.. dh minum jadi musang:)

Riesna Zasly said...

pernah minum... memang enak daisy....

whitedaisy said...

Zuewairy----haha..musang berjanggut:)

whitedaisy said...

Riesna Zasly--betol ke???wah...hebt nye kamu....sedap sgt ke kopi tu..ish33

Frodo Baggins said...

owh taik musang tu pebret alvin

>>___<<

whitedaisy said...

Frodo Baggins--ye ke??nnti besdy dia nk bg hadiah taik musng la...hekhek

Nini teDDylicious said...

pasal kopi neh..

ehe..

lame dah tawu. pastu tb2 tobat tanak minum kopi sejap..

miahaha!!

hans said...

gila best.....
nak bela sekor la musang tu
hahaha

Anonymous said...

cool..

Try out this link;

www.fdausamad.blogspot.com

Read few entries, you'll find it very funny and interesting.

Seriously!

peja said...

bila nk kuar entry baru nie???

hi dura-dura..hehe

whitedaisy said...

nini--kejap je kn xnk minum..pastu mesti minum balik kn:)

hans--ko nk wat bisnes ke?

peja----dura2 dh lahir kn enry bru dh...hahaha..bukn lg musang k...